110116

Hejsan!
Har nyss matat lilleman och nu har han somnat igen. Han somnade först vid 2.30 inatt, sen vaknade han vid 4.30 igen och somnade inte om föräns vid 8(!) imorse igen..
Sen sov han till 13 och åt och tvärsomnade efter 5 minuter vid bröstet och sov tills jag väckte han vid 17 igen.
Så idag har han en sovdag och är trött hela tiden som han har varannan dag, och igår så var han vaken typ hela dygnet.
men konstigt nog så sover han (oftast) bättre på natten då han har en hel sovdag, än då han vart vaken hela dagen..
Så jag hoppas han sover riktigt inatt istället då.


Fick ett chockerande samtal i fredags av Karin (pappas tjej), då hon berättade att pappa och hon åkt akut till Uppsala sjukhus för pappa hade klämt fingrarna i en maskin på jobbet och fått fingrarna avslitna på högerhanden förutom tummen som var bruten på två ställen, men gick att rädda.. fattade ingenting först för var alldeles nyvaken, tog ett tag och fatta att de verkligen var sant, uscha helt sjukt..
ringde pappa igår och frågade hur de var med han nu och så, och som "tur" är, eller vad man ska säga.. så är tummen räddad och på pekfingret är fingertoppen borta på och dom andra fingrarna var av tills där i mitten där man kan böja.. Tur iaf att fingrarna inte var HELT borta, så han kommer kunna använda högerhanden ändå om ett tag igen så gott de går.. Men helt sjukt, nog bland de värsta som kan hända.. :(
uffa, min stackars pappa! :(

Ikväll kl. 20.00 är de äntligen dags för efterläntade Solsidan igen!
Som jag längtat att de ska börja, måste vara världens roligaste och sjukaste serie!



Och idag så blir våran stora lillkille hela 5 veckor! :)

tiden går verkligen sjukt fort nu sen han kom till oss, innan så stod ju tiden still tyckte jag efter att jag gått över och var ganska så otålig ;) hah.
men de var ju helt klart veeeerkligen värt denna lååånga väntan på världens vackraste, gosigaste och underbaraste son! :)



mammas lilla prins!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0