100829

Idag vart de en massa gos och bus med lilla Maya innan hon åkte hem. Robin sa att han ska köpa en chihuahua åt mig om jag tar körkort. menmen, vet inte jag de där med körkortet, är lite feg för att övn.köra och så.. men en liten vovve ska de kanske bli iaf. Hade en chihuahua förut för 1½ år sen typ, men hade henne på foder, sen så vart hon aldrig rumsren, så vi lämna tillbaka henne, för mammas kompis skulle börja avla på henne. Och nu så till helgen så är hon beräknad att föda en kull, och även mamman till den hunden ska ha valpar då. Så jag funderar på om jag ska ta och åka och kolla på dom och så. Men problemet är att de är ju typ 9-10 veckor tills den valpen kan säljas, och då är ju jag även beräknad att föda ;p eller nästan iaf, typ 2 veckor efter. Så jag vet inte.. men jag vill så gärna ha en liten vovve, och nu när vi ska flytta och allt med så vill jag ju ha en om man skulle sova själv eller så. (inte för att en liten chihuahua är mkt till vakt...) haha, men skälla kan dom iaf :P
Jag ska tänka lite mer på saken iaf, men jag vet att när jag väl åker och tittar på valparna och dom kommer väl förmodligen vara hur söt som helst, så kommer nån av dom såklart fånga mitt hjärta :P

Idag går ju jag som sagt in i V. 28! :) (27+0) 10-12 veckor kvar nu tills vår lilla bebis tittar ut :) som jag längtar!
kan inte lägga in nån bild på magen heller.. så får göra de senare i veckan.

Lite om graviditeten i V. 28:

Barnet

Nu har barnet stora chanser att överleva om det skulle komma. Barnet har ökat i vikt cirka tio gånger de senaste elva veckorna.

Barnet kan fortfarande vända sig ett tag till. De flesta barn brukar sedan lägga sig tillrätta med huvudet nedåt i födelsekanalen fast en del lägger sig istället på sidan eller med stjärten nedåt. Då kan man försöka vända barnet när det är ca 1 månad kvar till förlossningen. Hjärnan börjar forma de olika vecken. Hittills har den varit ganska slät.

Vikt 1 200 gram.

Mamma

Nu börjar tredje trimestern, den sista tredjedelen av graviditeten. Brösten kan börja läcka mjölk. Du kan ha ökat åtta till elva kilo eller mer. En del kvinnor kan känna sig  stora och tunga och ha svårt att röra sig obehindrat. Känsloyttringar och reaktioner kan åter bli starka som i första trimestern.

 

Börjat läcka mjölk har mina bröst gjort ett bra tag nu, de började redan i v. 22-23 om jag minns rätt. Ökat i vikt har jag gjort med, typ 6-7 kg. Har inte vägt mig på ett tag nu, men sist jag vägde mig så vägde jag 61 tror jag. Och innan jag blev gravid så vägde jag 55, eller jag pendlade mellan 53-55 kg då.
Ont i revbenen har jag börjat fått. Inga bristningar än iaf, och jag antar att jag inte kommer få några heller. Men åderbrock har jag fått, på hela smalbenet på höger.. de är hemskt och fult och försvinner de inte senare, vilket de inte brukar göra så måste jag prata med doktorn och se om jag kan få nån remiss för att ta bort de med laser eller nå. annars så får jag väl leva på nudlar jag då och spara ihop pengar till en behandling för de. för jag vägrar att se ut såhär hela livet. men de ska nog inte vara nå problem att doktorn ger en remiss så man kan få de gratis eftersom jag är såpass ung och åderbrock är något som verkligen förstör ens hud och inte så kul att vara 18 år och se ut som om jag skulle vara 118 år :P haha.

 

ne nu ska jag ta och tjata på älskling att vi ska duscha. sen ska jag lägga mig och kika på tv så jag blir trött och kommer upp imorrn. Börjar 9.20 och slutar 16.00 tror jag.
Hörshäj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0